Sunday, September 27, 2009

my memories...~

last 4 days ago....
there r something happend...
something that i can't forget until i m dead...
i don't know why i m doing that such thing..
but yeah i v to admit...
i can't stopped it to happed..

when i m thinking about life..
now i know..
how much it priceless...
i think my life is much better than the others when i know the truth bout the rest..
something that i m not expected from them...
i thought i m the evil one..
but i m not..!

last 4 years ago...
i know i make a lot of mistakes in my life..
i became like that coz of something happend here...
in my family...
n when i grown up now..
i realize... that God really love me...
he gave me strengh to stand backed again...
n he gave me that once again last few days ago...
after i m so upset with my life...

buat someone...
this is 4 u....

pagi itu....
dalam dingin keheningan pagi...
aku lihat cahaya datang dari timur...
nun mekar di balik awan...
di waktu kita dalam perjalanan...
burung2 terbang bebas...
meraikan hari baru....
dan pagi itu...
aku sedar........
cinta itu tidak semudah yang dituturkan..
cinta itu tidak semudah untuk dibuktikan...
tapi cinta itu... perit dalam hati...

aku sedar... mulai hari itu...
aku berada di tengah2 persimpangan....
antara dua hati.... yang aku sayangi...

bile aku fikirkan...
aku xsanggup berlaku kejam pada dia....
yang pertama hadir...
tapi aku juga xsanggup berlaku kejam pada dia....
yang datang tiba tiba...

tapi kisah 6 tahun yang lalu...
buat aku sedar....
6 tahun yang aku korbankan buat dia yang lepas...
jadi sia sia....
kerna aku jatuh cinta pada dia...
yang xpernah hargai diri ini....


kita..
manusia....
sememangnya mampu merancang....
dan kitalah yang teruskan hidup ini...
cinta itu....
akan sentiasa ada dalam hati ini....
biar ianya hanya baru mekar dalam hati....

kini....
aku renungkan kembali....
mengapa semua ini terjadi....
mungkin kah ada hikmah di sebalik semua ini...
atau hanya musibah yang akan datang pada diri ini....

detik detik yang berlalu....
biar sesaat pun.....
mampu ketemukan aku dengan seseorang yang baru....
yang mungkin menjadi milikku...
yang mungkin diciptakan untukku....

detik yang lepas itu....
mungkin hanya kenangan silam....
mungkin hanya satu pengajaran....
dan hakikatnya..
semua itu hanya Dia yang tahu.....

kita manusia...
hanya teruskan apa yang telah ditentukan...
hanya teruskan pada apa yang telah kita lakukan...
kerna jodoh itu...
hanya Dia yang tahu...
dan jodoh itu....
xkan jadi kenyataan kalau kita biarkan nun pergi dari sisi.....
biarpun ianya baru terdetik dalam hati.....





1 comment: